۱۰ نکته ارزشمند عکاسی صنعتی برای شروع

سایت های صنعتی پر از فرصت هایی برای ایجاد تصاویر عکاسی جذاب هستند. کارخانه‌ها، کارگاه‌های صنعتی، معادن و کارخانه‌های تولیدی تنها مکان‌هایی هستند که می‌توان برای عکاسی صنعتی به آن‌ها رفت.

از ماشین‌آلات، کارگران، مناظر صنعتی نامرتب و امکانات نورپردازی جذاب و خاص، تمامی شرایط برای یک عکاس فراهم هست تا یک پروژه عکاسی صنعتی خوب رو شروع کند. با ما در این مقاله همراه باشید تا ۱۰ نکته مهم برای شروع یک عکاسی صنعتی رو به شما آموزش بدیم.

شماره ۱۰: برای عکاسی صنعتی کجا برویم

اغلب، شهرک ها در اطراف سایت های صنعتی رشد می کنند. این سایت های صنعتی اشتغال و منابع ارزشمندی را فراهم می کنند. و آنها به عنوان رکوردی از تاریخ شهر یا شهر هستند.
گاهی اوقات، شهرها از مکان‌های صنعتی دور می‌شوند و مکان‌یابی آنها را کمی دشوارتر می‌کند.
اگر توده‌های دود، سیلوهای بلند یا برج‌های خنک‌کننده را دیدید، مطمئناً یک سایت صنعتی در نزدیکی آن پیدا خواهید کرد. ترافیک زیاد کامیون نیز نشانه این است که شما در مسیر درستی هستید.
اما نیازی نیست که عکاسی صنعتی حول سایت‌های صنعتی بزرگ باشد. کارخانه های کوچکت نیز منابع عالی برای عکاسی صنعتی هستند.
سعی کنید با کارگاه ها و تولیدی های محلی خود تماس بگیرید و بپرسید که آیا می توانید بیایید و برای آنها عکس بگیرید! خواهید دید که یافتن مشتریان صنعتی چندان سخت نیست.
متوجه خواهید شد که بخش بزرگی از شرکت ها اغلب به عکس های حرفه ای از کارخانه های فرآوری یا فرآیندهای تولید خود علاقه مند هستند.
آنها برای تبلیغات خود قطعا از عکس های شما استفاده می کنند و فرصت های خوبی برای عکاسان تجاری حرفه ای یا عکاسان صنعتی با تجربه هستند.

نمایی از یک کارگاه متروک عکاسی صنعتی شده

شماره ۹: چگونه خود را ایمن نگه دارید

عکاسی از مکان های صنعتی می تواند برای شما و اطرافیانتان خطرناک باشد. سایت های صنعتی و سایت های ساخت و ساز از نظر عملکرد و دسترسی متفاوت هستند. اما ایمنی باید همیشه اولویت اول باشد.
آشنایی با محل عکسبرداری بهترین راه برای برنامه ریزی است. اگر سایت بالقوه‌ای را دیده‌اید که می‌خواهید از آن عکس بگیرید، آن را در Google Maps جستجو کنید. یا چک کردن وب سایت شرکت عمل خوبی است.
و در صورت امکان، عبور از سایت و نگاهی به نقشه کلی نیز ایده خوبی است. فقط مطمئن شوید که از هر گونه حصار یا مناطق ممنوعه دوری کنید.
پس از انجام تحقیقات خود، با مدیر سایت تماس بگیرید. هرگز سعی نکنید بدون مجوز در یک کارگاه یا کارخانه وارد شوید.
در طول زمان متوجه شده ایم که بیشتر کارکنان از کمک کردن و همکاری خوشحال می شوند، به خصوص اگر کپی هایی از تصاویر را به عنوان تشکر به آنها ارائه دهید.

پس از دریافت تاییدیه، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. پوشیدن لباس های مقاوم مناسب در روز ضروری است. یک تاپ آستین بلند ضخیم، رنگ روشن، با شلوار تمام قد و کفش های ضدآب بسته بپوشید. اگر می توانید کفش هایی با سری فولادی تهیه کنید و آماده باشید که بیش از کمی کثیف شوید.
معمولاً یک مدیر سایت ترتیبی می دهد که شخصی شما را در اطراف سایت همراهی کند. آنها همچنین ممکن است یک کلاه سخت، یک ژاکت و توری مو و در صورت لزوم از عینک کار استفاده کنند. مطمئن شوید که تمام تجهیزات ایمنی را همیشه در اختیار دارید.
به محیط زیست و کارگران صنعتی احترام بگذاریم. این احتمال وجود دارد که آنها در طول عکاسی شما کار سختی انجام دهند.
هر دستورالعملی را که به شما داده می شود دنبال کنید. به این ترتیب، می توانید از مناطق خطرناک دور شوید و روی عکاسی خود تمرکز کنید!

برای کسب اطلاع و سفارش عکاسی صنعتی با مجموعه جانلی در ارتباط باشید

تماس با ما

شماره ۸: تجهیزات عکاسی صنعتی

برای عکاسی صنعتی، مجموعه‌ای از تجهیزات وجود دارد که در کیف باید همراه داشته باشید… اگر بتوانیم همه آن‌ها را حمل کنیم عالی هست ولی با توجه به این موضوع که شما نیاز دارید در کارگاه به راحتی حرکت کنید باید آنچه که در اولویت هست را با خود حمل کنید. اما مشکل اینجاست مکان های صنعتی اغلب کاملا تاریک هستند و به سرعت شاتر پایین و سه پایه نیاز دارند . پس فقط تمام تلاش خود را بکنید. وسایل ضروری را جمع کنید 
در اینجا لیستی از تجهیزاتی است که توصیه می کنم همراه داشته باشید.

  • یک دوربین ؛
  • یک کارت CF با ظرفیت بالا ؛
  • باتری یدکی دوربین یا دستگیره باتری؛
  • یک لنز (من یک لنز زوم را برای دسترسی به مناطق غیر قابل دسترس توصیه می کنم).
  • فلاش روی دوربین و باتری؛
  • یک سه پایه .
عکاسی صنعتی از چرخ دنده

شماره ۷: با استفاده از نورهای عکس های خلاقانه ثبت کنید

عکاسی صنعتی همچنین فرصتی را برای جلوه های نوری ارائه می دهد که هرگز در هیچ جای دیگری نخواهید دید. جرقه های ناشی از تجهیزات صنعتی، نورهای مصنوعی کم اما به شدت روشن ، فلز درخشان قرمز داغ شده و نور طبیعی که از پنجره های کثیف به داخل می می تابد، همگی جلوه های بصری متنوع و جذابی را ایجاد می کنند . برای محدوده متغیری از وضعیت روشنایی آماده باشید. یک سه پایه و یک فلاش همراه خود بیاورید و از بازی با نور نترسید.

عکاسی از جرقه جوشکاری در عکاسی صنعتی

شماره ۶: گرفتن مناظر صنعتی

یکی از بارزترین جنبه‌های بسیاری از سایت‌های صنعتی بزرگ‌تر، مساحت بزرگ سایت آنهاست. ثبت ساختارهای صنعتی، شاهکارهای شگفت انگیزی را که ساخت و ساز مدرن می تواند به دست آورد، برجسته می کند.
هنگامی که در حال عکاسی از یک سایت صنعتی هستید، فراموش نکنید که تصویر بزرگتر را بگیرید. چشم خود را از دوربین دور کنید و یک جارو بصری از محیط اطراف خود انجام دهید.
برای ایمنی با محیط خود آشنا خواهید شد. و فرصت های تمرکز بر چشم انداز کلی صنعتی را از دست نخواهید داد.

محیط سایت عکاسی صنعتی شده

شماره ۵: جزئیات در عکاسی صنعتی را فراموش نکنید

سعی کنید لنز خود را روی ویژگی هایی مانند پیچ ​​های زنگ زده، فلز کهنه یا فلاش های رنگی بچرخانید (اغلب در علائم ایمنی یافت می شود). اینها به شما کمک می کند داستان بیشتری را به مجموعه کار خود اضافه کنید. جزئیاتی از این دست است که به یک عکس عمق و حس لامسه می بخشد.

عکاسی صنعتی از نمای نزدیک

شماره ۴: برای برجسته کردن احساسات، روی یک رنگ تمرکز کنید

رنگ سناریوها را زنده می کند. حتی در اعماق یک سایت صنعتی تاریک، چشمان ما طوری برنامه ریزی شده اند که به سمت مناطق رنگی جذب شوند. استفاده از رنگ در عکاسی صنعتی یکی از راه‌های موثر برای ایجاد تصویری پویاتر است.
انسان ها به طور ذاتی رنگ را با احساسات خاصی مرتبط می کنند. رنگ های مختلف می تواند فضای خاصی را به یک عکس صنعتی نیز اضافه کند.
به جرقه‌های زرد یک آسیاب، قرمزی فولاد مذاب، رنگ‌های آبی نور روز فکر کنید. رنگ می‌تواند برای تقویت داستان پشت هر تصویر جداگانه استفاده شود.

پیدا کردن سوژه با رنگ زرد در عکاسی صنعتی

شماره ۳: عکاسی از کارگران

به نظر می رسد که محیط صنعتی به تنهایی برای خودش ماهیت دارد، اما این انسان ها هستند که در قلب ماشین قرار دارند. عکاسی از افراد در محل پروژه ممکن است کمی برای شما سخت باشد، اما اغلب افراد از گرفتن عکس خود خوشحال می شوند. فقط کافیست بپرسید!
اگر می خواهید درست در کنار کارگران عکاسی کنید، ممکن است نیاز به پوشیدن لباس کار داشته باشید . این احتمال وجود دارد که کار با تجهیزات شما را دشوار کند.
اطمینان حاصل کنید که بند دوربین خود را بسته اید و از سه پایه یا سطح جامد در جایی که می توانید استفاده کنید.

عکاسی صنعتی از کارگران

شماره ۲: از نمای واید برای انتقال حس به مخاطب استفاده کنید

عکاسی صنعتی به بینندگان این فرصت را می دهد تا دنیایی را ببینند که شاید هرگز به صورت شخصی با آن مواجه نشده باشند. استفاده خلاقانه از چشم انداز این را یک گام جلوتر می برد.
یک تصویر پرسپکتیو به خوبی اجرا شده، بیننده را در محل دوربین قرار می دهد. سعی کنید دوربین خود را روی زمین (به دور از سر راه کارگران) قرار دهید. یا به یک نقطه مرتفع بروید و از صحنه زیر عکس بگیرید.
متوجه خواهید شد که چشم اندازهای غیرمعمول بیشتر از یک دیدگاه استاندارد در مورد زبان محیط صحبت می کند.

عکاسی صنعتی در معادن از نمای بالا

شماره ۱: نحوه عکاسی از سایت های صنعتی متروکه

بسیاری از مکان‌های صنعتی متروکه و نادیده گرفته شده در سراسر جهان وجود دارد. برخی در حال فروپاشی هستند، برخی دیگر به طرز شگفت آوری دست نخورده هستند. اگرچه بسیاری از آنها به صورت غیرقانونی و خرابکارانه مورد دسترسی قرار می گیرند، اما هنوز هم سوژه های عکاسی جذابی می سازند.
و در حالی که ممکن است وسوسه شوید که خودتان به سایت دسترسی پیدا کنید، ارزش آن را دارد که ابتدا با مالک تماس بگیرید. به این ترتیب در صورت بدشانس بودن، جریمه نقدی یا دستگیری برای چند شب در پاسگاه پلیس را به همراه دارد.
عکاسی از یک سایت صنعتی متروکه نیازمند احتیاط جدی است. شما از یک نیروی ایمنی بهره نخواهید برد. خطراتی مانند شیشه شکسته و سطوح ناپایدار وجود دارد که به سختی می توان از آنها دور شد.
اما کاوش در چرخه حیات صنعت از طریق معماری متروکه جنبه جالب از عکاسی صنعتی است. فقط ابتدا اجازه بگیرید و با احتیاط ادامه دهید.

عکاسی صنعتی از محیط های متروکه

نتیجه گیری

عکاسی صنعتی یک راه عالی برای ایجاد یک بدنه کاری جذاب است. چه مستندسازی ماشین آلات، چه گرفتن پرتره از کارگران در محل کار یا ثبت جزئیات منظره صنعتی.
در حالی که عکاسی صنعتی ممکن است شما را به خارج از منطقه امن شما برساند، ارزش سفر را دارد. ایمنی شخصی را حفظ کنید، دستورالعمل ها را دنبال کنید و مطمئن شوید که نتایج خود را در بستر مناسب ارائه بدهید

مقاله ترجمه شده توسط آژانس تبلیغاتی جانلی : منبع اصلی

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *