لیست سایت های تست سرعت اینترنت

لیست سایت های تست سرعت اینترنت

کنجکاو هستید که ببینید ارائه‌دهنده اینترنت شما چگونه است؟ برخی از سایت های تست سرعت اینترنت توصیه شده را امتحان کنید تا مطمئن شوید اینترنت شما سرعت مورد نیاز خود را ارائه می دهد.با ما در این مقاله همراه باشید.
در حالی که سرعت اینترنت شما عمدتاً به ارائه‌دهنده خدمات اینترنت شما بستگی دارد، دلایل زیادی وجود دارد که چرا سرعت واقعی اینترنت خانگی شما ممکن است کمتر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید.
به عنوان مثال، هرچه از روتر خود دورتر شوید، سرعت اتصال شما کندتر خواهد بود، و این به ویژه اگر دیوارها و موانع زیادی در بین آنها وجود داشته باشد، صادق است. سرعت اینترنت شما همچنین می‌تواند در ساعات اوج استفاده، زمانی که ترافیک در بالاترین حد خود قرار دارد، نوسان داشته باشد و کاهش یابد، یا اگر ارائه‌دهنده اینترنت شما محدودیت‌های داده را اعمال کند یا اتصالات را قطع کند تا به حفظ عملکرد کلی شبکه کمک کند.

تست سرعت اینترنت در نرم افزار اسپید تست

اگر کنجکاو هستید که تست سرعت اینترنت خانه خود را بدانید، یک راه آسان برای بررسی وجود دارد. اجرای تست سرعت اینترنت یا تست اتصال سریع و آسان برای اینکار تعداد زیادی گزینه رایگان برای انتخاب وجود دارد. و حتی بهترین گزینه های تست سرعت اینترنت استفاده ای آسان دارند. حتی ممکن است بتوانید یکی را از همان برنامه ای که برای راه اندازی روتر خود استفاده کرده اید را اجرا کنید. در بیشتر موارد، اجرای تست به آسانی فشردن یک دکمه “Go” می باشد و بیش از یک دقیقه یا بیشتر طول نمی کشد. نتایج تست سرعت به شما بینش زیادی در مورد آنچه در اتصال اینترنت شما می گذرد می دهد.

یک ابزار یا سایت تست سرعت خوب، دیدن سرعت دانلود فعلی، سرعت آپلود و تأخیر (یا پینگ) شما را برای هر دستگاهی که آزمایش را روی آن انجام می دهید آسان می کند – اما با گزینه های زیادی که در این رابطه وجود دارد به کدام یک از این سایت ها می توان اعتماد کرد ؟

عکس محیط سایت Ookla

Ookla

An all-around excellent speed test

یکی از موارد مورد علاقه ما ابزار تست سرعت Ookla است که به دلیل ثبات و یکی از اولین ابزارهای تست سرعت در وب شهرت زیادی دارد. جدای از محبوبیت، ما Ookla را به دلیل داشتن همه چیزهای اساسی که یک کاربر از تست سرعت نیاز دارد، دوست داریم: دقت، توانایی مشاهده تاریخچه تست سرعت شما (هنگامی که یک حساب کاربری ایجاد می کنید)، مجموعه گسترده ای از سرورها برای اتصال به آن، و حتی یک برنامه کاربردی برای تست سرعت از دستگاه Android یا iOS، تست سرعت Ookla نیز آزمایشی است که ما هنگام تست روترهای Wi-Fi از آن استفاده می کنیم.

Ookla با افزودن ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید در طول سال‌ها، بروزرسانی بزرگی برای همگام شدن با تکنولوژی انجام داده است. اخیراً، این سرویس یک تست سرعت ویدئویی خاص منتشر کرده است که توانایی شبکه شما را برای مدیریت جریان های ویدیویی ۴K اندازه گیری می کند. علاوه بر وب سایت و برنامه های گوشی های هوشمند، Ookla همچنین دارای برنامه هایی است که می توانید آنها را در ویندوز یا مک اجرا کنید. شما حتی می توانید تست سرعت Ookla را در تلویزیون اپل نیز اجرا کنید.

یکی از معایب تست سرعت Ookla در زیمان انجام تست تبلیغات بنری را نمایش می دهد که ممکن است بسته به قدرت اتصال شما در زمان آزمایش، تأثیر کمی بر نتایج شما داشته باشد.

عکس محیط سایت Fast.com

 

Fast.com

Great for streamers

Fast.com یکی دیگر از سایت های عالی تست سرعت اینترنت است و رابط کاربری آن به شدت ساده و خلاصه می باشد. با این حال، یکی از بزرگترین مزایای آن این است که متعلق به نتفلیکس می باشد. این ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما در واقع همان چیزی است که آن را به یک انتخاب عالی برای پخش‌کننده‌های آنلاین تبدیل می‌کند، زیرا ساختار آزمایش بر این است که بررسی کنید آیا اتصال شما به اندازه کافی قوی است که Netflix را با حداکثر وضوح بدون بافر پخش کند.
در حالی که Fast.com یک ابزار عالی برای برخی است، مفیدترین سایت تست برای همه کاربران نخواهد بود. استفاده از رابط اصلی آسان است، بله، اما برخی از تنظیمات و معیارهای پیشرفته ای را که با سایر تست های سرعت پیدا خواهید کرد، ندارد. مهم‌تر از همه، شما نمی‌توانید مشخص کنید که می‌خواهید برای آزمایش به کدام سرور متصل شوید.

عکس محیط سایت M-Lab

 

M-Lab Internet Speed Test

As easy as speed tests get

استفاده از هیچ یک از این تست‌های سرعت دشوار نیست، اما تست سرعت اینترنت M-Lab احتمالاً ساده‌ترین مورد برای یافتن است. مخفف Measurement Lab، آزمون منبع باز M-Lab توسط مجموعه‌ای از دانشمندان کامپیوتر و محققان دانشگاهی با حمایت گوگل توسعه داده شده است – و این تستی است که هر زمان که «تست سرعت اینترنت» را در نوار جستجوی Google تایپ کنید، ظاهر می‌شود.
فقط روی دکمه آبی “RUN SPEED TEST” کلیک کنید تا سرعت دانلود، سرعت آپلود و تاخیر خود را در عرض چند ثانیه ببینید. در حین اجرای آزمایش هیچ تبلیغی وجود ندارد و تنها داده ای که با M-Lab به اشتراک گذاشته می شود آدرس IP شما است. فقط بدانید که تست M-Lab به شما اجازه نمی دهد در طول آزمایش از کدام سرور استفاده کنید و فقط برای سرعت اینترنت تا ۷۰۰ مگابیت بر ثانیه طراحی شده است. اگر می‌خواهید سرعت اتصال گیگابیتی را تست کنید، بهتر است به جای دیگری مراجعه کنید.

عکس محیط سایت Speedof.me

Speedof.me

A solid test for consistency

اگر به‌دنبال تستی هستید که علاوه بر سرعت، بلکه یکپارچگی را نشان دهد، Speedof.me راه حلی مناسب برای شما می باشد. شبیه به Ookla می باشد، رابط آزمایشی برای نشان دادن نوسانات در سرعت آپلود و دانلود شما بسیار عالی عمل می کند.
با گذشت زمان، این امر می‌تواند تشخیص مشکلی در اتصال شما را آسان‌تر کند، به خصوص که Speedof.me به شما امکان می‌دهد نتایج خود را با آزمایش‌های قبلی مقایسه کنید. وب‌سایت سازگار با موبایل آن برای اجرای تست‌ها بر روی تلفن شما نیز عالی است و به شما این امکان را می‌دهد تا بدون دانلود برنامه، تست سرعت سریع را در حال حرکت انجام دهید.
اگرچه Speedof.me گزینه کاملی نیست. برای شروع، هیچ گزینه ای برای انتخاب دستی سروری که به آن متصل می شوید وجود ندارد، داده‌های بصری‌شده ممکن است گیج‌کننده‌تر یا غافلگیرکننده‌تر از چیزی مانند Fast.com به نظر برسند، که فقط یک عدد به شما می‌دهد.

 

Testmy.net

A good pick for testing your browser

Testmy.net یک سایت تست سرعت اینترنت است که کاملاً روی HTML5 و PHP اجرا می‌شود. این بدان معناست که برای اجرای آزمایش شما به نرم افزار شخص ثالث مانند جاوا یا فلش نیاز ندارد، که می تواند نتایج دقیق تری را به همراه داشته باشد. این همچنین آن را به ابزاری مفید برای مقایسه عملکرد بین مرورگرهای مختلف تبدیل می کند.
همچنین می توانید یک حساب کاربری برای ردیابی سرعت اینترنت خود برای مرجع یا مقایسه بعدی ایجاد کنید. با این حال، این کاربرپسندترین ابزار نیست. با حجم زیادی از داده های عمیق، اطلاعات کمی برای بررسی خواهید داشت، که ممکن است بسیاری از آنها به شما مربوط نباشد.
این طراحی همچنین با توجه به استانداردهای تست سرعت کمی زشت است، و قبل از شروع آزمایش، چند کلیک طول می‌کشد، که بدیهی است به اندازه سایر تست‌های سرعت که دارای دکمه‌های بزرگ «Go» به محض بارگیری صفحه هستند، ساده نیست.

ترجمه و کپی رایت Best Internet Speed Tests of 2023: Here’s How Fast Your Internet Really Is

لینک اصلی مطلب فوق

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *