عکاسی از محصول برای فروش

تاثیر عکاسی از محصول در فروش

برای همه ی ما پیش اومده که برای خرید یک محصول در بازار قبل از تسویه حساب سریعا گوشیمونو در میاریم و اسم محصول رو سرچ می کنیم تا ببینیم توی دنیای مجازی و اینترنت محصول رو به چه قیمتی به فروش گذاشتن ، برای شخص من این اتفاق بارها پیش اومده و با دیدن قیمت پایین تر معامله رو کنسل کردم… حالا شما تصور کنید که یک محصول عکس ندارد ولی قیمت کاملا رقابتی دارد ، آیا باز هم به این قیمت اطمینان می کنید ؟ یا کمی به فروشنده یا قیمت شک می کنید ؟ این موضوع تاثیر فروش و بازاریابی عکاسی از محصول رو برای ما مشخص می کنه .

این مقدمه شاید بیشتر فکر کنید مقدمه ایی مناسب برای طراحی سایت و اهمیت داشتن سایت رو نشون میده، درسته این مسئله کاملا حیاتی هست ولی بیاید ببینیم زمانی که شما سرچ می کنید آیا محصولی که فقط قیمت داره برای شما جذاب تره یا محصولی که به طور کامل ازش عکاسی شده ؟

عکاسی از محصول یکی از اصلی ترین ارکان های تبلیغات می باشد

یک فروشنده یا تولید کننده بیشتر از اونی که با کلمات فروشش رو افزایش بده نیاز داره محصولی که تولید کرده رو به بهترین نحو ارائه بده ، شما دو راه دارید برای عکاسی از محصول خودتون که هر کدام از این راه ها مزایای خودش رو داره ولی خوب قطعا بازتاب روش اصلی که تو این مقاله به اون می خوایم بپردازیم بیشتر و تاثیرگذارتر هست .

روش اول : عکاسی با موبایل شخصی

عکاسی از محصول در خانه رو می تونیم مختص کسانی بدونیم که کسب و کار هایی کوچک و خانگی دارن، این روش در اکثر اوقات با موبایل شخصی گرفته می شه که بدون دانش عکاسی هم می توان عکس هایی رو گرفت که به ظاهر جذب مشتری داشت ، ولی این روش باید و نباید هایی داره.

روشی که باعث شده شغل عکاسی صنعتی دچار افول بشه ؛ تولید کننده یا فروشنده به خیال خودش تصور میکنه که “این عکس رو من هم می تونم بگیرم چرا خرج اضافه ” درسته با پیشرفت صنعت موبایل در حوضه عکاسی میشه با دوربین موبایل عکاسی کرد ولی قطعا علم عکاسی ، نور پردازی از اولویت های متمایز بودن در این رشته می باشد.

ولی با این اوضاع هستن کسانی که با این روش فروش خودشون رو افزایش دادن که بر میگرده به عدم سواد بصری مشتری ها !


عکاسی از محصول در خانه

تجربه ایی که بارها پس از فراگیری اینستاگرام در فروش محصولات در ایران دیده شده و در همه جای دنیا هم هست

عکاسی از محصول برای اینستاگرام به شدت بازار رقابتی داره و قیمت گذاری ها بسیار متفاوت هست ، شخصی که به طور مثال فروشنده قطعات خودرو بوده و سایت هم نداره با اتکا به گوشی موبایل خودش در مغازه خود شروع به عکاسی از یک قطعه ماشین میکنه ، تصور می کنید با نور یک مغازه در یک روز ابری چه اثر هنری از یک فروشنده محصول خلق میشه !!!

فرض بر اینکه دوربین موبایل در بهترین حالت کیفیت و تکنولوژی بوده ، آیا نور پردازی یا شناخت عناصر بصری توسط فروشنده رعایت شده ؟

من به شخصه به طور قطع اعلام میکنم خروجی درستی از این روش بیرون نمی آید ، درصدی شانس و مهارت های اولیه می تواند عکس رو قابل قبول کنه ولی تمامی این ها نیاز به آموزش عکاسی از محصول رو میطلبه …

یکی از اصلی ترین مزایا این روش هزینه پایین اون هست که باعث میشه اکثر فروشنده ها به سمت این روش بیان ، البته هیچ ارزونی بی حکمت نیست !!!

روش دوم : عکاسی در آتلیه

عکاسی از محصول در آتلیه خروجی کاملا متفاوتی دارد .این روش از لحاظ زیباشناسی در بالاترین حد خود بوده و خواسته مشتری دراولیت قرار داده میشه

برای اینکه فروش شما افزایش داشته باشه می توانید از عکس محصول خودتان در فضای مجازی و تبلیغات چاپی استفاده کنید اما استفاده از عکس های آماده در کسب و کار شما تاثیر منفی می گذارد.

شکی در این موضوع وجود ندارد که مشتری ها عکس خود محصول شما رو به عکسای آماده ترجیح میدن و باعث میشه در انتخابشون راحت تر باشن.
عکاسی از محصول در آتلیه

عکاسی از محصول در فروش شما تاثیر بسیار زیادی دارد به شرطی که شما محل ارائه عکس خودتان رو به درستی انتخاب کرده باشید.

برای مثال شما تولید کننده یک قطعه صنعتی هستید و از خوب روزگار با یک آتلیه برای عکاسی از محصولاتتان هم قرارداد بستید . اما عکس برای دیده شدن نیاز به یک بستر دارد . آیا بستر نمایش درستی رو انتخاب کردید ؟

نمایش عکس های شما در سایت رسمی شما و فروشگاه شما باعث پیشرفت فروش شما می شود . داشتن پیج و کانال نیز یکی از راه های ارائه می باشد اما راه اصلی نه !!!

تفاوت اصلی عکاسی درآتلیه با روش خانگی گرانتر تمام شدن هزینه های این روش هست. روشی که می تونه تاثیر بسزایی در فروش شما داشته باشه .استفاده از دوربین های حرفه ایی ، فضای مناسب برای عکاسی از لحاظ نور پردازی ، دکور ، داشتن تجهیزات حرفه ایی و از همه مهم تر و تاثیر گذار تر وجود متخصصین در این حوضه .

جمع بندی

شروع درست یک کسب و کار می تونه برای شما هزینه داشته باشه، اینکه بخش تبلیغات رو نادیده بگیرید و تمرکزتون رو فقط برای نیروی انسانی ، لوکیشن محیط کارتون بذارید آنچنان فیدبکی از کارتان در ابتدای راه نمی گیرید . داشتن چهارچوب اولیه تبلیغاتی برای کسب و کار از اولویت های یک شروع پر قدرت هست . عکاسی از محصول هم در تمامی کسب وکار هایی که با اجناس مختلف سرو کار دارن از اولویت ها می باشد ولی استفاده از روش های فوق به انتخاب شما و بازار هدف شما بستگی دارد . هزینه کم و استفاده از موبایل برای عکاسی یا هزینه زیاد و برون سپری پروژه ها برای عکاسی در آتلیه ها . قطعا نتیجه این دو روش یکسان نیست و در آخر محصولات جهانی رو به عنوان یک نمونه موفق ببینیم قطعا با موبایل در خانه یک برند جهانی یا ملی نمی شود هر چند که آن محصول از کیفیت ساخت یا تولید بالایی بر خوردار باشد …..

مقاله ایی از گروه جانلی – استفاده از مقاله با ذکر منبع بلامانع می باشد.

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *